Julehjælp – en fremstrakt hånd 2015

Hej alle sammen

Skulle du sidde derude og lave en masse håndarbejde, kreativt håndværk, male, modellere eller andet kreativt – og kunne du tænke dig at donere en enkelt eller måske flere ting til min julehjælp?

Jeg har siden januar 2013 indsamlet og uddelt hjemmelavet/håndlavet kreative ting til julehjælp – med stor succes. Og jeg kan altid bruge endnu mere af jeres skønne vidunderlige kreative håndværk derude. Der er mange der indsamler mad og penge til julehjælp – og det lader vi dem om. Jeg har den dybeste respekt for de organisationer der formår at indsamle så store beløb at det er muligt at hjælpe så mange mennesker gennem julen.

Jeg fik idéen om at prøve at indsamle julegaver i stedet for. Lavede en gruppe på facebook og bad folk om at dele og bede om hjælp til indsamling – hvilket blev nøjagtig som jeg havde håbet det… en succes. Folk er mere end villige til at hjælpe mig – og derfor er det nu at jeg via denne blog også beder om hjælp til 2015.

Kom gerne ind i min gruppe på facebook og se om det er noget du kunne tænke dig at deltage i. Så kender du nogen der strikker, syr, hækler, maler, laver smykker, eller noget helt andet kreativt – så del endelig gerne mit opslag her. Kom ind i gruppen og stil meget gerne spørgsmål hvis der er nogle af dem der trænger sig på.

Klik på linket her : https://www.facebook.com/groups/496510730399380/

Du må meget gerne “sladre” om det hvis du kender noget på dit arbejde, i din sportsklub, strikkeklub, hækleklub, aftenskole osv. osv. ALT kan hjælpe i denne gruppe. Jeg indsamler hele året og deler ud i december måned. Men hjælper også gerne i løbet af året når folk har brug for hjælp til en gave. Det kan være hårdt for nogle hvis børnene skal til 2-3 børnefødselsdage i skolen – eller der er mange familie fødselsdage i løbet af året – jeg vil bare gerne hjælpe så meget jeg kan.

Har du eventuelt materialer der også kan bruges til at fremstille kreative ting – så er det også noget vi modtager med glæde. Det kan være garn, stof, sytråd, sy-hjælpemidler, knapper – malerlærreder, acrylmaling osv osv. ALT kreativt.

Tak fordi du læste med så langt – og du må meget gerne dele mit opslag videre.

June

julehjælp 2015

Leave a Reply

